söndag 17 december 2006

väckning

inatt när jag gick för att sova tog jag med mig telefonen o la den bredvid sängen. jag kände på mig att den skulle väcka mig imorse. oh så rätt jag hade. 0910 ringer min kära mor, 0910! en söndag! jag trodde jag skulle dö. i vilket fall fick hon ringa igen senare. o jag funderar på allvar på att dra ur kontakten om natten.

idag sprang jag igen. en helt ny runda, längre än någon tidigare, nästan för lång. men desto längre, desto skönare efteråt. o jag kan konstatera att vattennivån är extremt hög i ån. det ser roligt ut när träden sticker upp ur vattnet.

ganska konstigt hur saker o ting kan ändras så snabbt. som till exempel känslorna inför en låt, ena dagen får den det att bubbla i magen o nästa trycker den på bröstet o man vet inte vart man ska ta vägen. jag är i alla fall fast besluten o det kan inget ändra på. o fan, något jävla hopp borde dyka upp igen, någon gång.

idag börjar jag nörda mig med min nya telefon. jag ska bli nörd med varenda pryl jag köper, det är ett löfte. jag gillar det.

lätt att jag gjorde min mammas dag idag.

why can’t I be you?

2 kommentarer:

  1. det är läskig det där med träden. tänk om allt blir vatten. hjälp.

    SvaraRadera
  2. Tjena! Är också från Ängelholm, men dock inflyttad :) Trevligt att se att fler kommer härifrån. Och visst, vattnet står sjukt högt...

    SvaraRadera