lördag 16 december 2006

ensam hemma

idag har det mest varit gröt i mitt huvud. ena stunden har jag vetat o i nästa har jag varit osäker o inte riktigt vetat vart jag skulle ta vägen. jag gick ut o sprang en längre runda än sist. vill man bringa lite ordning o reda på tankar o dylikt hjälper det att ta ut sig lite. i alla fall så orkar man inte tänka lika intensivt efteråt.

sen visste jag inte om jag ville gå ut ikväll, ena stunden kände jag att jag behövde det i andra ville jag bara ligga under en filt o titta på taket. efter ett par timmars funderingar la jag ner o stannade hemma med teven istället. sen började jag undra om jag ville vara ensam eller om jag skulle ringa någon o be denne komma hit, precis när jag bestämt mig för att ringa kände jag inte för det längre o struntade i det. alltså har jag tillbringat idag endast med mig själv, inte ens en annan röst i telefonen. jag vet inte om det var det jag ville få ut av idag eller om det var något helt annat. just nu orkar jag inte bry mig.

o teven visade top model-finalen för mig o efter den var det ensam hemma 2. det var nostalgi på riktigt o jag kom att tänka på första gången jag såg den. tror det var en nyårsafton hemma hos en moster med alla kusiner. o fan den är rolig fortfarande, jag vet inte om det är på riktigt eller om det sitter i sedan innan, det roliga alltså. o konstigast av allt var att precis när jag satt o tänkte på den där nyårsaftonen fick jag ett meddelande från min bästa kusin. vi skickar meddelanden till varandra ibland, men inte så ofta o det kändes fint att han skickade precis när jag faktiskt tänkte på honom.

o min vän stöter bara på mer skit hela tiden. jag stöttar så gott jag kan o jag vägrar berätta allt jag har i huvet innan det börjar lysa på henne igen. vilket i o för sig är lite halvjobbigt då jag får försöka bena upp allt själv, men jag tänker inte tynga henne med mitt förren senare. men vafan jag klarar mig alltid.

jag fick göra en radikal omändring på min springrunda idag då ån hade svämmat över o vägen var borta. det simmade änder på vägen.

o jag borde ha ringt ett samtal av vikt idag, men jag gjorde inte det.

1 kommentar: