onsdag 13 december 2006

tönt vs nörd

idag har varit rolig. jag o min vän hade redan fått fyra skrattattacker klockan 1000, sådana där skrattanfall man fick i skolan. när man inte kan sluta skratta fast man inte har den blekaste vad man skrattar åt. det var riktigt kul o det fortsatte hela dagen o till sist behövde vi bara titta på varandra. gladast är jag för att hon skrattade igen, då vet jag att det lättar. lätt att jag tagit all hennes skit bara det hade funkat så. tyvärr gör det inte det, men det var så skönt när vi skratta.

sen åkte jag hem till mina föräldrar o berättade för pappa att jag käkat fem korvar. han började genast smida chockplaner för mamma. det kommer bli roligt o han mös så bara det gör det värt. sen åkte jag o lillebror på julklappsjakt, vi kom på att vi bara behövde köpa en så då kom han på att vi skulle hitta present till hans brud som fyller år på lördag. på något sätt blev det min uppgift att komma med förslag som han sedan avslog. han hade inte skänkt det en tanke o till sist nappade han på min skoidé så vi äntligen kunde åka hem.

i bilen på vägen hem spleade han usel musik o vi kallade varandra för tönt. jag sa att jag föredrog nörd. han höll vid att jag var en tönt för det var mer fånigt o nörd var om man var passionerad. jag sa att då var jag en nörd, han sa att han var nörd o kallade mig fortfarande tönt. jag fortsatte att kalla honom tönt. vi kom aldrig fram till något annat än att vi såg oss själva som nördar o varandra som töntar. är det nördigt eller töntigt? vi hade kul i alla fall o fan jag gillar att göra saker med lillebror. han gillar det också för hans ögon lös.

imorgon blir en bra dag. jag kommer redas upp o det behövs nog fast jag inte riktigt erkänner det. i vilket fall blir det fint. oavsett.

2 kommentarer:

  1. va fint att ni kan kallar varann för tönt/nörd. båda är kärlek.

    SvaraRadera
  2. nörd är ju Jarvis Cocker, medan tönt är det man vill vara Jarvis för att slippa vara. Eller high fidelity-dick, eller ja vem fan som helst. det är en klassisk diskussion det där, jag skrev en artikel om nörden nyss. den var rörig, men jag tror den blev intressant. intervjuade FCZ-Tore, och även han såg skillnad på dessa två iaf; nörden och tönten.

    Nej, som du märker, det är för sent. God Natt Anna.

    SvaraRadera