måndag 11 december 2006

luftombyte

jag kan andas i min lägenhet, luften känns mycke lättare än förut. fast det inte är så mycket grejor som försvunnit känns allt tusen gånger enklare. såklart att jag gillar det. det bästa är ändå att det bara står mitt namn på dörren.

jag ska utveckla nörden i mig under julledigheten. jag avancerar till tevespel o lillebror har lovat att stå vid min sida. jag känner att jag vill ha något roligt att göra när jag inte känner för något annat. det kommer bli guld. i veckan åker jag o lillebror i vilket fall o handlar julklappar tillsammans plus att jag måste ha en sladd till computern. fan min bror ställer alltid upp o härom dagen ringde han bara för att prata. min syn på honom har ändrats radikalt dom senaste månaderna.

denna veckan måste jag verkligen ta tag i hornen igen o ta reda på vad det egentligen är som pågår. jag blir knäpp annars o ensamheten börja tära på mig, fast jag gillar att vara själv är det sjukt jobbigt när hoppet aldrig lämnar magen. det stämmer det där om att hoppet är det sista som överger. men i vilket fall är jag mentalt förberedd på det som jag inte vill ska hända. i mitt huvud har det redan hänt hundra gånger dom senaste veckorna. jag vill inte spekulera för mycket fast jag inte kan låta bli, det löser sig nog antingen på det ena eller andra sättet. gah! eller så struntar jag bara i det o backar. äh det ger sig.

fan vad det gör ont när någon man bryr sig om är ledsen. när ögonen dött, men hon vet att jag finns när hon är redo o har bearbetat själv. det har vi sagt varandra med blickar. som alltid förstår vi minsta ögonkast.

annars har jag druckit ananasjuice o käkat tom o jerry kex hela kvällen. kexen är precis lika goda som när man var liten. lalehs prinsessor har gått på repeat.

I’m falling, I can’t stand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar