söndag 10 december 2006

prinsessor

jag kan inte sluta hylla laleh. hennes nya skiva är riktigt ruskigt bra o hon förtjänar allas hyllning, mer än någon. anledningen återfinns på sista sidan i texthäftet: vokaler och instrument av laleh. skrivet, inspelat och producerat av laleh. en sådan människa måste verkligen höjas till skyarna. o sen gillar jag att hon blandar svenska o engelska låtar. o när jag ändå är igång kan jag säga att moneybrother på svenska är riktigt schysst o jullåten tillsammans med jerry williams är sjukt fin, nästan lika fin som håkans o pluras fairytale of new york.

lördagen ägnades åt tolv timmars utstädning av ex. riktigt skönt o nu är det nästan bara jag kvar i lägenheten, jag älskar det. soffan är borta o jag har byggt en provisorisk madrassoffa o ett japanbord, mysigt värre o jag längtar inte alls efter en ny soffa.






annars är jag i harmoni med mitt huvud igen, jag lyckades faktiskt släppa på kontrollen. o jag jobbar somfan på att få tillbaka sömnen, men den tycks ta tid på sig. men vafan så länge jag orkar dansa är det lugnt.

i vilket fall tar jag tag i släktens efternamnsbyte nästa vecka. enligt min mor är jag ju faktiskt drivande så jag känner att jag måste leva upp till det.

o det är fan inte humant att tvingas gå upp 0440. sjukt.

sen måste jag bara säga grattis till fågelastronauten, äntligen! men jag tror fortfarande inte att det är meningen att han skulle upp, han lär dö.

2 kommentarer:

  1. Fairytale of New York är fantastisk, även med Håkan och Plura. Men Gatan Fram känner jag är mer jämförbar med Jullåten. Vet inte riktigt varför, kanske har det att göra med vem som skrivit låtarna. Det är i alla fall i rakt nedstigande led som de går; pengabrorsan/jerkan samt håkan och plura. tänk att lilla sverige kan rymma så mycket bra. Dessa låtar räddade och kommer rädda jularna 05 och 06.

    SvaraRadera
  2. sverige rymmer sjukt mycket guld, o gömmer garanterat ännu mera. det är bara för oss att fortsätta leta..

    SvaraRadera