måndag 4 december 2006

insomnia

senaste veckan har varit hyfsad. förutom sömnsvårigheter o ett fläskigt antiklimax. men jag klarar mig som alltid trots otaliga tankar i huvet o grubbel som aldrig tycks ta slut. det jobbiga är att jag inte har den blekaste om det är befogat eller inte, men det lär ju visa sig med tiden. jag klarar mig trots allt alltid.

i fredags bjöd jag min kära kusin på film o mat. filmen funka, men gav mig inte ett dyft, förutom ett sjukt habegär då det var fashion till tusen. lördagen ägnades åt advendspyntning o pepparkaksbak med en gammal kamrat, det var fint. jag gjorde ett apfult pepparkakshus som i alla fall luktar gott. sen tittade vi på walk the line o jag tror jag började älska johnny cash. i vilket fall är joaquin phoenix snygg som få oavsett vad resten tycker. sådetså. i söndags drack jag o dylan kaffe i mitt ny-ommöblerade kök tillsammans med kungafamiljen i pusselform. töntigt somfan, men ändå jävligt schysst. bra när huvet behöver tid. så nu ska jag bara få till sömnen så är jag säker på att jag dansar snart igen. oavsett.

det är skitbra att ha en exsambo som fått ny lägenhet, då kan man dumpa allt man inte vill ha där o säga att det är för att man vill vara snäll.

1 kommentar:

  1. Det är ju den bästa snällheten, den som ger dig karma och the upper hand, för att använda ett seinfeld-citat, samtidigt.

    SvaraRadera