fredag 15 december 2006

intuition

igår fick mitt huvud svaren det så länge velat ha. det gick som jag befarade, men jag uppskattar ärlighet framför något. o jag är glad att det hände nu o inte senare för nu kan det viktigaste ändå räddas. det som spelar den verkliga rollen. det som jag verkligen inte vill leva utan, vänskapen. det är ändå en på miljonen o jag tänker göra allt jag kan för att inte förlora.

o fan, allt känns fortfarande tämligen fint o över förväntan. idag kom min vän på besök o vi käka kina o tittade på anders o måns, det var ett par fina timmar med många skratt. vi pratade om bemanning o hur synen ändrats. första gången var det kul o spännande, sen blev det mest jobbigt o nu ser vi det mer som underhållning o absolut inte människor.

jag försöker att inte tänka för mycket på att jag inte åkte till malmö idag. jag ångrar det lite, men jag hoppas på en ny chans snart o jag har trots allt haft en fin kväll. samtidigt kommer minnesbilder från where the action is, femte augusti 2005 på mölleplatsen o då vill jag bara vara på väg hem från malmö. men vafan det lär gå fler tåg.

av tomten önskar jag mig en vän som kommer o spontanhälsar-på. o jag vet att jag är den enda tomte som kan fixa det. jag ska ta tag i det nu så att jag slipper va så rädd för att bli ensam.

när man lyssnar på vissa låtar, på texten, kan man inte ljuga för sig själv längre. låttexter har alltid varit o kommer alltid vara min bästa drog.


du är soldat o jag prinsessa
det finns inga prinsessor mer
jag är ett monster

2 kommentarer:

  1. WTAI på mölleplatsen var B.L.Ö.T.T, men Håkan var fin, och Moneybrother, såklart. Vad är det för låttext du citerar?

    SvaraRadera
  2. det var grymt blött, o jag tackade gasolvärmarna när vi drack öl efteråt. håkan är alltid underbar o det var ju där jag fick upp ögonen för moneybrother så klart han var fin.

    texten är från titelspåret på lalehs senaste.

    SvaraRadera