onsdag 20 december 2006

permission

äntligen jullov! sjukt skönt att inte jobba på knappt två veckor. o fast jag endast har planer för julafton gör sig inte ångesten påmind. jag vill inte ha några planer, jag vill ta det som det kommer.

sista dagen på jobbet är ändå något extra, det liksom lyser på ett visst sätt i allas ögon. o min sista dag bjöd mig på föga arbete, min viktigaste uppgift var att svara i telefonen o springa med snus till folk som fordrade. men att ge snus till behövande är ju ett ganska väsentligt åliggande. när jag inte hade snusjour pratade jag mest skit. när man går ner i källaren på mitt jobb är risken överhängande att man på vägen upp nynnar dansbandsdängor av värsta sort, det är danskens fel, man blir lite lätt hjärntvättad bara man går förbi hans skivpåse. ibland vill man bara skrika, ibland skrattar man mest.

jag längtar tills imorgon. jag känner att jag verkligen vill o behöver springa, o sen ska jag cykla o hämta paket samt köpa hårfärg o te. jag ser fram emot en dag med mig själv. o jag borde verkligen inventera mina julklappsinköp då jag inte har en aning om jag köpt till alla jag borde. det lär ju visa sig förr eller senare. det kommer bli en fin dag.

du, jag vet en hemlighet
det finns en stjärna man får ta ner

3 kommentarer:

  1. "I'm digging for fire"
    Märkligt jobb du jobbar på :)
    Själv ska jag jobba två dagar till - och byrån är lite som tio små negerpojkar de här dagarna... Snart sitter antagligen bara jag och AD-Premin kvar i huset.

    SvaraRadera
  2. oh hell nu blev jag påmind om att jag ska köpa alla mina julklappar på lör.gud ge mig sinnesro.

    SvaraRadera
  3. Han Joakim Thåström är ju hyfsat bra..

    SvaraRadera