fredag 17 november 2006

rövarkungen

fin vecka överlag. har shufflat min ipod på jobb hela veckan, drygt 500 låtar o ingen va dålig. fan va bra musik jag lyssnar på kan jag inte låta bli att tänka. sjukt bra blandning jag hittat också. briljant helt enkelt. o när man tror att alla favoritlåtar är slut kommer där alltid en till o sen en till. dom tar aldrig slut. o jag får nya hela tiden.

jag har hittat en skiva som jag underskattat somfan, eller kanske inte underskattat, men inte lagt tillräckligt med tid på. köpte the zwans mary swan of the sea för ett par år sedan o har egentligen bara lyssnat på honestly, har inte orkat lägga tid på resten. synd för mig då denna vecka visat att den var hur bra som helst. o sen gillar jag sonic youth mer än vad jag trodde o unplugged skivor är kärlek.

lyssnade på nationalteaterns rövarkungens ö ett par gånger innan. o ett namn dök upp i huvet, fredrik reinfeldt. lätt att det är hans vision o lätt att han sitter hemma o smyglyssnar på rövarkungen o mysler. statsministern är rövarkungen på riktigt. kanske något för oppositionen? jag menar, ingen tycker ju om rövarkungen.

veckans absoluta guld är meddelanden som önskat godnatt. jag tycker om att somna om med ett leende, det värmer.

2 kommentarer:

  1. Det där med att likna Freddie med en rövarkung ställer jag upp på med ett tillägg,,Mr Borg måste naturligtvis vara med-med sin omvända Robin Hood budget!!,Må väl!!!

    SvaraRadera
  2. herr borg är med:

    "där hade man ett slags fabrik, som ville allas väl
    man tillverkade penningar ur människornas själ
    den slet man ut ur kroppen med med hyrda bödlars hjälp
    rövarkungen gäspade: "Dö, eller sälj..."

    SvaraRadera