onsdag 8 november 2006

mest musik

mitt liv präglas av musiken igen. hörlurarnas tid är förbi, nu är det alla högtalare varje sekund jag är hemma. o ipod på jobbet, jag offrar den för musiken. vad gör lite rödbeta på den om den kan sätta guldkant på min dag. absolut ingenting.

dagens guld är lätt att jag hittade kents hagnesta hill hemma i mina föräldrars skivhylla. jag tog den för något säger mig att den är min o jag har faktiskt tänkt köpa den. men bara för en textrads skull ’visioner i mitt huvud när du ler’ är nog bland det mest geniala som någonsin skrivits. resten av skivan är rätt värdelös faktiskt.

jag älskar att hela helgen är planerad. fredag fika med en gammal vän, lördag fest hos en annan gammal vän o söndag fars dag turné i åstorp. jag ska andy warholea min pappa i present plus ge honom en utomordentlig blandskiva, det var ju det som var grejen från början, att man gjorde presenterna själv. jag vet han kommer älska det.

skivan till min vän kommer bli en av dom mest seriösa någonsin. jag planerar texthäfte och kommentarer. kreativiteten flödar o jag älskar det. det kommer ta ett tag att sammanställa det hela, men det lär ju vara värt varenda sekund i slutändan.

jag nikotinerar mer än någonsin. det var kul när jag gjorde veckans tobaksinköp, ’eh…vill du ha en påse?’ jag log ett ’ja tack’.

2 kommentarer:

  1. I hörlurarna lever jag mitt liv.
    Utan min iPod är jag halv. Bytte från fet-iPod till Nano. Håller bättre, inga rörliga delar. Tål kyla. Måste uppgradera listan, börjar bli trött på mix 1, mix 2 och mix 3. Det blir nog lite Thåström den här gången ; )

    SvaraRadera
  2. Börjar imorgon till och med. :D Jag gillar det ruskigt mycket! ^^

    SvaraRadera