tisdag 2 januari 2007

nyårsmys

det var ett mysigt nyår. en vän, två flaskor vin, tp o ett ungt ängelholm. vi hade inga förväntningar o inga krav, som alltid var vi ute efter det mysiga, o som alltid träffade vi mitt i prick. dagen efter svettades vi till skräckfilm o försökte förgäves hitta något ätbart i mina skåp/ kyl. det gick inte så bra o affären var stängd, men vi överlevde med hjälp av konserverad frukt. det var lätt fint. på kvällen utklassade jag ett ex på geni. vi har spelat det tusen gånger minst o jag tror aldrig han vunnit, mina takter sitter i o jag blir impad av mig själv o mina kunskaper.

idag vaknade jag utan dom bästa förutsättningar. insomnian är tillbaks o jag somnar inte innan fem o vaknar igen redan nio. det håller inte i längden men jag tackar kanal5 för fotbollsfruar hela natten. i vilket fall var idag en neråtdag o jag gjorde ett sjukt dåligt val, jag tittade på fanny & alexander, fem timmar med hat o ondska en dag som idag var verkligen inte vad jag behövde. men kärleken vinner ju o filmen är fin så det gick ut rätt bra ändå.

idag ringde snuten till mig. jo, jag figurerar numera som ett sjukt dåligt vittne i en polisutredning. jag hade verkligen inga iakttagelser att komma med, jag har verkligen försökt komma ihåg om jag såg något, men jag var upptagen med annat o jag såg verkligen ingenting. men hon tackade i alla fall.

annars känner jag mig som värsta stalkern o lite halvt oönskad, det resulterar bara i att jag lovar mig själv saker jag inte kommer att kunna hålla. men vafan. en dag i taget o det kommer bli bra.

1 kommentar:

  1. Du är inte ensam om att vara polisens sjuka dåliga vittne... Frustrerande... Man vill ju hjälpa, men ibland funkar det inte.

    SvaraRadera