söndag 7 januari 2007

solitär

ännu en helg för mig själv, o som vanligt behövde jag det. o som vanligt har jag lagt upp nya strukturer för hur jag ska gå vidare. denna helgen har jag helt ändrat mina matvanor, det vill säga att jag numera äter annat än knäckebröd. jag har ändrat mina sovrutiner, eller det var inte mycket till rutin innan, men numera går jag upp klockan nio o sen springer jag o sen duschar jag o sen äter jag gröt. jag gillar det o jag kan säga, fast jag bara sysslat med detta i tre dagar att jag märker skillnad, jag mår hundra gånger bättre o tankarna kommer fram på ett helt annat sätt. i vilket fall så ska jag testa i en månad o har jag inte fått fler sömnrubbningar så är det lätt värt att fortsätta. shit, känner mig värre än anna-jävla-skipper, o jag gillar inte ens henne. men vafan, mår jag bättre så kan jag ta det.

när jag inte sprungit eller ätit gröt så har jag tittat på teve o film o läst, druckit litervis med te o bara mått. jag vet att jag sagt det tusen gånger, men fan vad skönt det är att bara vara, att slippa ta hänsyn, att bara göra det man känner för. kollade på dom två sista sagan om ringen o fan, frodo är ingen jävla hjälte. han är klen o inte värd att hylla det minsta. jag hejar på sam o vill lyfta fram honom som filmens enda hjälte. jag blir så cynisk när jag tittar på film själv, jag ifrågasätter allt. o min största undring efter sagan om ringen är, var får legolas sina pilar ifrån? han skjuter mest hela tiden o dom tar aldrig slut!

annars var det roligt när min vän polacken ringde, han ringde bara för att jag inte svarat på ett meddelande. jag skrattade mest o sa att han va snäll som ringde bara för det. o efter att vi pratat ett tag om annat sa jag tack för att han ringt o la på. sen log jag när jag tänkte på det resten av kvällen, för han är kul min vän polacken.

and I feel the light
when you tell me It’s ok
cause you’re so great, and I love you

2 kommentarer:

  1. Ja, se min kommentar på inlägget innan detta, haha.

    SvaraRadera
  2. allt man behöver för ensamma helger är sig själv o ett gäng tankar. man gör det som faller på o är det inget som faller kan man dricka te o läsa bok alternativt gå en promenad med hög musik i huvudet. mitt bästa tips är helt enkelt att bara vara, o vara själv.

    (synd du tog bort kommentarerna, men jag läser ändå, såklart..)

    SvaraRadera