fredag 18 maj 2007

solo

innan spenderade jag vissa helger med bara mig själv, jag behöver tid för mig själv, jag behöver få va själv ibland o gå igenom mig själv o mina tankar. nuförtiden har jag inte tid att lägga en hel helg, jag har saker att göra, folk att träffa. missförstå mig inte o tro att jag saknar det, jag gillar att inte ha tid. men idag tog jag en dag, en dag på golvet, på balkongen, i soffan, med bara mig. det har varit en bra dag o jag har nostalgitrippat med thåström o resten av imperiet, jag har tittat på film o ställt frågor till mig själv, o jag får jävligt kloka svar, varenda gång. när jag är med mig själv behöver jag aldrig kompromissa, för det är jag som bestämmer.

min ork har försvunnit, den energin jag hittade för ett par månader sedan är borta. jag är trött. jag ska hitta den igen o ta tillvara på den, hylla den, vårda den. jag börjar imorgon, med morgonpromenad o kvällen/ natten bjuder upp till dans. men jag har faktiskt gillat att slacka i ett par veckor, man behöver det ibland, ibland är man värd allt slapp i världen. jag tror ändå jag behövde det. men nu får det vara nog, jag behöver bättre flås, jag vill orka mer, jag ska orka mer.

tror förresten inte att jag klarat en hel helg för mig själv nu, känner att jag börjar klätttra lite. men fint att veta att morgondagen kommer rocka, jag längtar. äntligen ska jag få dansa igen!
dårar, kom och dansa med mej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar