fredag 22 juni 2007

semester!

jag har semester, det är guld att ha semester. fast jag gnällt på att den är ruskigt tidigt o fast jag kommer avundas alla som har sen när min är slut, så tror jag inte jag orkat flera veckor, jag behöver verkligen semester, nu. o jag hade ju trots allt inget val.

min semester firades på bästa sätt igår. slutade tidigare, åkte hem o chilla lite, ett telefonsamtal, en timmes vila o sen bilen till helsingborg. sen blev det precis lika bra som alltid. leenden, händer o allt som hör till. en beställd pizza som aldrig hämtades pga ett nyckelmissöde, en smygkåt granne med en telefon, lite fniss (mest från min sida) o slutligen en kinesbalkong som löste problemet. senare film i soffa o inte mkt senare hade vi somnat båda två, o ja, jag gillar timmerstockarna.. vaknade tidigt till regn, somnade om efter ett tag till regn o vaknade återigen till regn. men armen gjorde sitt o jag brydde mig egentligen aldrig om de dära regnet.

o idag va det visst midsommarafton o jag hade alternativ, ett par stycken. men varken sammankomsten i skogen eller fylletillställningen på landet tilltalade mig nämnvärt. så jag gjorde precis så som jag faktiskt gör nuförtiden, kände efter. o jag kände för att sitta i soffan o spela bondespel på mitt ds, äta salt godis o bejaka nörden inom mig. o eftersom jag kände för det gjorde jag det, det har varit en fin dag o jag är glad att jag gjorde som jag gjorde. för det va mitt val, det var jag som bestämde det.
I hear in my mind, all of this music

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar