lördag 16 juni 2007

analys

ibland när jag är själv blir jag nojig. eller egentligen för det mesta, men jag tar det o ramlar inte, jag står stadigt nuförtiden. låter inte tankarna äta upp mig som innan. frågan är om det är bra eller dåligt, egentligen borde jag bearbeta o ta reda på sakerna som snurrar. men o andra sidan trivs jag bra med att inte riktigt veta, inte veta vart det för mig, vart jag är på väg. det är spännande. tror nojan kommer därför att jag är van vid kontrollen, van vid att veta precis hur dagarna ska se ut. men jag känner att jag börjar vänja mig vid det nya, samtidigt som jag vill veta. men jag vet att det kommer ge sig o jag tänker inte förstöra min nyfunna lycka genom att ifrågasätta. o det är bara när jag är ensam som jag tänker, inte tillsammans med någon, då lever o ler jag, då finns inga tvivel, då fanns det aldrig några tvivel.

det var länge sedan jag drömde om natten. inatt drömde jag igen, jag vaknade med ett leende. det fanns fina ord o erkännanden i drömmen. fanns även ett missförstånd som ledde till det bästa o en bilkrock o en telefon som dog. men det va orden som viskades i mitt öra som gjorde min natt. jag gillar att drömma, jag gillar att vakna o inte veta om det va på riktigt eller bara en dröm.

jag måste skratta åt mig själv. haha. jag har blivit lite väl blödig dom senaste dagarna, kan va den överdrivna lyssningen på the smiths. jag vet inte, men jag sticker inte under stolen.
fifteen minutes with you
well, I wouldn't say no

digga frippan!
the smiths - reel around the fountain


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar