söndag 29 juli 2007

festival

jag är lat när det kommer till hushållsgöra, jag skyller ifrån mig. denna helgen har jag knappt varit hemma, det har varit en hård helg. en fet helg, en helg som kommer minnas i dimmiga fragment.

fredagen bjöd på kärlek med bob, minnena får mig fortfarande att le. efteråt drack jag vin med min vän polacken. det var ett fint återseende, jag drog med honom för att gunga till reggae, men han försvann. då hade jag redan hittat mitt primära häng så det gjorde inte så mycket. sen sov jag i staden, jag gillar det o vi vaknade astidigt för paus i sovandet, jag kommer knappt ihåg. sen pausa vi i resterna o sov tills vi vaknade. var i vilket fall sjukt bra, som vanligt.

igår va jag sliten till tusen o hade faktiskt inte tänkt att det skulle bli sent, egentligen ville, behövde jag bara sova. var ändå tvungen att ta mig in till staden för att se svenska akademien. på väg till spelningen träffade jag en gammal bjkare, han skulle möta upp min vän polacken så jag hängde på o tog ett glas vin med dom. lämnade dom för akademien o lite gung. som blev mycket gung o ett ruskigt dansbehov uppstod. träffade kuisn med vänner o va värsta rådgivaren, jag berättade om min lycka o att man faktiskt måste sätta sig själv först, för oavsett så är det en själv det handlar om.

med dans i benen gick jag in om tivoli, mest för att kolla läget, tankarna var fortfarande på sängen. men sen träffade jag en stjärna, det va fint att prata igen o äntligen fick jag framföra det dära tacket. han är min för-alltid-stjärna o hjälte. sen dancedance o huxflux va klockan nästan fyra. kvällen o natten var i vilket fall jävligt värd.

vaknade av att lillebror ville ha upp mig, han fixade kaffe o vi snacka lite skit innan jag belägrade soffan med vänner, efter käk bytade jag soffa, från åstorp till ängelholm. ikväll bälar jag kaffe o funderar.

bad actors with bad habits
some sad singers they just play tragic
and the phone's ringing and the van's leaving
let's just keep touching, let's just keep, keep singing.

but you, but you..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar