måndag 19 maj 2008

nu jävlar

idag är en bättre dag. ingen super, men bättre. jag har bestämt mig, innan veckan är slut ska allt rocka igen. det gäller bara att ge sig fan på det, det är iaf det som gäller för mig. o jag vet att det kommer att lyckas för det gör det alltid, måste bara akta mig för att inte trilla tillbaka. o det tänker jag inte göra, falla alltså, inte den här gången. inte igen.

förberedning är aoö. jag gillar att förbereda, egentligen hade jag velat diska kopparna innan kaffet serverats. jag kommer säkert på ett sätt. appropå aoö så saknar jag min vän. mina bästa fredagar är dom hon kommer o hälsar på, det gör alltid min dag o oftast hela helgen. hon förstår mig o jag henne, vi skrattar ikapp, håller med o hyllar varandra. precis som vanligt o precis som det ska va.

jag gav mig inga alternativ. imorgon ska bli en bra dag, imorgon är en måste-dag. disken ska diskas, hörnorna städas, tvätten tvättas o kvällen ska bli ångestfri. jag funderar på att skaffa mig rutiner, ett par måsten, ngn form av schema. det hade nog varit bra. listor fungerar också, jag gillar listor o oftast följs dom till punkt o pricka. denna vecka ska bli en list-vecka. då kan det knappast haverera.

jag kanske ljög. idag va kanske inte alls bättre.men ett nu jävlar idag bådar gott inför morgondagen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar